Thursday, January 11, 2018

Meagan Crawford, Non Earthly Participant

Non Earthly Participant, image by Irene Koronas  




  Non Earthly Participant  

                           F A C E S

   In   objective   intimacy           the   tablet   compiles  

     brevities   of    here    I    am        casual       pinks   

     cobalt    blues          those    other    iterations    of    

     testament     wet    and    lacquered    casting    shadows           

     upon    the    lapsing            absorbed   or   deflected        

     now       the       color     separated      from      rust    

     animates      around      an       activating       absence     

     on      the      right       half      what     is     left   

     parts    into   itself   dutifully        

  
                             L I B A T I O N
  
     U n u s u a l    e v e n t s    c a n n o t    f o l d     i n 

     c a n n o t                 b e              j u s t i f i e d                                      

     t h e   p r o b l e m s   t o    b e    s o l v e d    g r o w

     i n    p r o m i n e n c e        f a k e    e l e v a t o r s     

     f a k e        l a u n d r y         f a k e         b o n e s 

     f a k e     l a w n     i n f i n i t e l y      c u t t i n g 

     i t s e l f              h i s t o r y       a s       f o u r    

     o v e r    e x h a u s t e d     m o n o l i t h s     l e f t     

     t o      o r g a n i z e       a n d       s h e l f     t h e   

     r e p r e s e n t a t i o n s      o f      t h e      p a s t        

     f a c i n g                o n e                 a n o t h e r   

     d i s s o l v i n g  

     a x i o m     
                      
                                s p o u t s  
                              
                                o f l e a k
 


D A L E T   Y A D   A N D   D A L E T   S H I N

Staring  at  the  same  plum  clay  scene                   
                                             and       about      us

our    prisms                           ways    of    bending    out 

barely   ever   smiling     
                                     the        viewers        chest    

two    curtains    parted      
                                 participation   wilts   to   become

a    lighter      faster      traveler             b o r r o w i n g      

mobility      or     temporarily              assigned     to     it    

habitats    flash    in    r e s p o n s e     to     our    arrival       

rooms       and       r o o m s     
                                     of     cerulean    on    repeat     
our   apprehension   released    
                                   we      get  to  work      forget        

that       once          there  was        a       sudden       edge 



—Meagan Crawford